ساعت 10:02 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
اصلاح
تردد ۱۷ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان از تردد حدود 17 میلیون خودرو از ۲۴ اسفند لغایت ۶ فروردین‌ ماه در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از ایرنا، فرزاد دادخواه روز سه شنبه اظهار کرد: بر اساس آمار سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در روز دوشنبه ۶ فروردین‌ تردد یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۳۱ خودرو در محورهای استان به ثبت رسیده که در مقایسه با همین روز در سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: روز گذشته ۱۰۶ هزار و ۹۱۰ وسیله نقلیه وارد استان اصفهان شد و ۱۰۹ هزار و ۵۰۱ وسیله نقلیه نیز از محدوده استان خارج شده‌اند.

دادخواه گفت: طی ۱۲ روز گذشته و از آغاز سفرهای نوروزی ۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۳۱۵ خودرو در سطح جاده‌های استان تردد داشته‌اند که درصد تغییرات این آمار نسبت به سال گذشته نزدیک به صفر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در این مدت تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۶۷ خودرو بوده و یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۹۰۴ وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده است.

وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش در مقادیر ورودی و خروجی ترددها را نشان می‌دهد.

دادخواه با اشاره به نتایج تحلیلی داده‌های مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: ۲۶ درصد خودروهای عبوری در محورهای استان، کمتر از ۶ ساعت در محدوده استان اصفهان تردد داشتند، ۱۷ درصد نیز بین یک تا ۲ روز و ۱۱ درصد نیز بین ۲ تا سه روز در استان اصفهان ماندگاری داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: از ابتدای طرح ستاد نوروزی خودروهای استان تهران با ۱۸.۳ درصد، استان فارس با ۵.۶ درصد، استان چهارمحال و بختیاری با ۴.۷ درصد و استان مازندران با ۲.۱ درصد بیشترین تردد را در استان اصفهان داشتند و پلاک های یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان و خوزستان در رده های بعدی آمار به ثبت رسیده هستند.

دادخواه با اشاره به تردد ۸.۸ درصدی خودروهای استان اصفهان در محدوده استان قم عنوان کرد: خودروهای ثبت شده با پلاک اصفهان بیشترین تردد را پس از استان قم، به ترتیب در استان‌های تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران، خراسان رضوی، خوزستان و سمنان داشتند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه