ساعت 4:36 ب.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
فوت
فوت ۱۵۰ راننده اصفهانی بر اثر خواب‌آلودگی

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: سالانه ۱۵۰ نفر بدلیل خستگی و خواب‌آلودگی هنگام رانندگی در جاده‌های استان، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش نیمروز خبر، مُعید ذهبیون روز یکشنبه در برنامه فرهنگی – آموزشی ویژه دانش‌آموزان که با موضوع ایمنی سفرهای نوروزی، در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان برگزار شد، افزود:حدود ۴۵ درصد از تصادفات استان به‌سبب خواب‌آلودگی رانندگان رُخ می‌دهد که در بیشتر مواقع به واژگونی خودرو و جان باختن مسافران منجر می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد که قوانین و مقررات را رعایت کنند و در صورت احساس خواب‌آلودگی، در پارکینگ‌های مُجاز و مجتمع‌های خدمات بین راهی توقف کنند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: هر راننده باید پس از ۲ ساعت رانندگی، ربع ساعت استراحت کند، البته استراحت به این معنا نیست که پشت فرمان بنشیند بلکه باید از ماشین پیاده شود و قدم بزند، چای یا نوشیدنی میل کند، کشش‌های عضلانی انجام دهد تا خستگی‌اش رفع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ۷۰ درصد تصادف‌ها در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رُخ می‌دهد، رانندگانی که راه‌های طولانی را طی می‌کنند بطور معمول در ۳۰ کیلومتر نرسیده به مقصد خسته می‌شوند و دقت لازم را در موقع رانندگی ندارند.

ذهبیون خاطرنشان کرد: استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان وسایل نقلیه و صندلی کودک، مرگ و میر را هنگام حادثه ترافیکی کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: سرنشینان با بستن کمربند ایمنی هنگام تصادف و واژگونی، کمتر دچار صدمه خواهند شد که پلیس بر این موضوع تاکید دارد.

به گفته وی، هنگام وقوع تصادف، وزن اجسام و انسان‌ها چندین برابر افزایش پیدا می‌کند و در صورت نبستن کمربند با شدت و سرعت بالایی به جلو پرتاب می شوند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشین خودروها الزامی است و والدین اجازه ندهند کودکان زیر ۱۲ سال خود را در صندلی جلو ماشین بنشانند.

وی با بیان اینکه خیلی از رانندگان تجربه سفرهای بین‌شهری یا طولانی را ندارند، گفت:آنها قبل از سفر باید اطلاعاتی در باره جاده و مسیر موردنظر کسب کنند تا برای آنها مشکلی پیش نیاید.

ذهبیون گفت: هرگز در سفر عجله نکنید و همیشه همه دیدنی‌ها در مقصد نیست بلکه مسیر جاده نیز بخشی از سفر و تفریح است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه