ساعت 11:08 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
طلا
قیمت طلا و سکه ۱۱ دی ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه ۱۱ دی ۱۴۰۲ در لحظه گشایش بازار امروز  اعلام شد.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته روند متوازنی نداشت  با وجود اینکه بازار طلا نزولی بود و قیمت سکه‌های سنگین نیز کاهشی شد اما نوسانات قیمتی در این بازار چندان قابل توجه نبود. دیروز سکه امامی بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت و مثقال طلا افت ۴۵ هزار تومانی را تجربه کرد.

قیمت سکه و طلای 18 عیار(تومان)

11 دی ماه 1402

29649000 سکه امامی
26295000 سکه بهار ازادی
15740000 نیم سکه
10595000 ربع سکه
5950000 سکه گرمی
2504000 هر گرم طلای 18 عیار
10849000 مثقال طلا
2062 انس طلای جهانی

فعالان بازار طلا وضعیت اقتصادی و افت قدرت خرید مردم را، در شرایط رکودی بازار فلز زرد دخیل می‌دانند. تحلیلگران بازارها نیز معتقدند هیجانات اولیه رخدادهای منطقه هر چند از بازار تخلیه شده اما تشدید تنش‌ها در جنگ غزه و اسرائیل می‌تواند سیگنال صعودی برای قیمت‌ دلار باشد و در پی آن قیمت در بازار طلا صعودی خواهد شد.

ربع سکه از تغییر قیمت جا ماند

روز گذشته ۱۰ دی ۱۴۰۲ سکه امامی بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با افت ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت  ۲۹ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان رسید. سکه‌ بهار نیز در دسته کاهشی‌های بازار قرار گرفت و با ۳۵ هزار تومان افت قیمت روی رقم  ۲۶ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

در دومین روز هفته قیمت نیم‌سکه و سکه گرمی رشد داشت. هر یک از این قطعات با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شدند. دیروز ربع سکه بدون تغییر و با همان قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومانی روز شنبه معامله شد.

حباب سکه‌های سبک رشد کرد

روز یکشنبه قیمت طلا همانند سکه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۴۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار کاهش ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۵۰۴ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۷۱ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه امامی برخلاف سایر قطعات سکه کاهش ۶۷ هزار تومانی داشت. حباب سکه بهار تغییر قیمت نداشت. نیم‌سکه ۶۳ هزار تومان، ربع‌ سکه ۶ هزار تومان و سکه گرمی ۵۳ هزار تومان رشد حباب داشتند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه