ساعت 12:58 ق.ظ
امروز 9 اردیبهشت 1403
حق ویزیت
اخذ حق ویزیت مجدد پزشکان ممنوع شد/ رشد 15 درصدی شکایات مردمی به انجمن حمایت از مصرف کنندگان

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان گفت: اخذ حق ویزیت مجدد پزشکان ممنوع است.

به گزارش نیمروز خبر ، مجتبی برزگر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اخذ هزینه ویزیت مجدد از بیماران برای مشاهده جواب آزمایش ممنوع است، افزود: این موضوع پس از هشت ماه پیگیری با دستور دادستان عمومی اصفهان به نتیجه رسید اما هنوز برخی از پزشکان از این قانون اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

وی ادامه داد: دریافت ویزیت مجدد پزشکان متخصص یکی از موضوعات روز جامعه است که شکایت‌های مردمی بسیاری هم در این زمینه وجود دارد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان اصفهان تصریح کرد: برغم ارائه این موضوع به نظام پزشکی استان، بسیاری از پزشکان از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

وی اضافه کرد: اخذ حق ویزیت مجدد منوط به معاینه و درمان بیمار است نه صرف بررسی و ملاحظه نتیجه آزمایش یا گرافی، لذا باید این اطلاعیه در مراکز آزمایشگاهی و درمانی در معرض دید مراجعان و بیماران قرار گیرد و در صورت وصول گزارش یا اعلام شکایت مبنی بر پرداخت ویزیت مجدد برای ملاحظه نتیجه آزمایش و گرافی علاوه بر پیگیری موضوع تخلف، پیگیری کیفری و تعزیراتی نیز نسبت به فرد مُتخلف انجام شود.

برزگر خاطرنشان کرد: ماهانه بطور متوسط ۱۰ تا ۱۵ شکایت از سوی اصناف به این انجمن ارائه می‌شود که این شکایت‌ها نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از حقوق عامه در دستور کار انجمن حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان قرار دارد، بیان کرد: مشکلات روز مردم از جمله کیفیت نداشتن کالا و گرانفروشی در انجمن احصا و پیگیری می‌شود که البته بسیاری از این موارد و بیش از ۹۰ درصد از موضوعات بصورت تلفنی رفع شده است.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان اصفهان گفت: تاکنون ۲ مرحله «نشان اعتماد» به واحدهای صنفی و اتحادیه‌های صنایع دستی و خدمات فنی خودروهای سنگین استان اعطا شده که بازخوردهای خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: قیمت روپوش مدارس و ساماندهی میدان میوه و تره‌ بار بعنوان ۲ موضوع بسیار مهم توسط این انجمن از اردیبهشت سال جاری پیگیری شد و نتایج خوبی نیز بدنبال داشت.

وی با تشکر از حمایت معاون دادستان استان اصفهان در زمینه حمایت از حقوق عامه مردم گفت: نرخ‌گذاری اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، خوابگاه‌ها، خانه‌های سنتی، بوم گردی‌ها، پارکینگ‌های شهرداری، دفاتر پیشخوان و شهریه مدارس غیر انتفاعی از دیگر موضوعات پیگیری شده توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: در راستای احصا حقوق مردم از ابتدای امسال حدود 70 تا 80 گشت مشترک به همراه تعزیرات داشتیم که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان در خصوص تقدیر از اصناف با انصاف اضافه کرد: طی همکاری با اتاق اصناف در اردیبهشت 1401 آیین تقدیر از انصاف با انصاف توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد که در این طرح 12 اتحادیه را هدف قرار دادیم که هر اتحادیه 10 واحد صنفی برتر خود را معرفی کردند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه