ساعت 8:29 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
افتتاح
افتتاح بیش از  1000 میلیارد تومان پروژه  راهداری در دهه فجر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از افتتاح بیش از  1000 میلیارد پروژه  راهداری در دهه فجر خبر داد.

به گزارش نیمروز خبر ، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت  دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: 459 کیلومتر روکش آسفالت  در محورهای مواصلاتی استان شامل 189 کیلومتر راه شریانی، 110 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 160 کیلومتر راه روستایی  با اعتباری بالغ بر 530 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

فرزاد دادخواه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح‌ها شامل ۵۳۰ میلیارد تومان طرح روکش آسفالت راه‌ها از جمله ۱۸۹ کیلومتر روکش راه‌های شریانی، ۱۱۰ کیلومتر روکش راه‌های اصلی و فرعی و ۱۶۰ کیلومتر روکش راه‌های روستایی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ طرح در حوزه‌های مختلف معاونت و اداره کل راهداری در حال اجراست، ادامه داد: ۶۲.۵ میلیارد تومان هم برای ایمن سازی سه راهی ها و رفع نقاط پر تصادف در ۱۱۵ نقطه هزینه شده است و در زمینه ایمن سازی محورهای استان شامل روشنایی، نصب حفاظ، تابلو و خط کشی بیش از ۶۴ میلیارد تومان طرح اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: برای اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی و بخشنده کردن راه‌ها ، تعمیر و تعریض پل‌ها و نیز نگهداری راههای استان، در مجموع ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و در بخش زیرگذرها و و بازسازی ابنیه فنی آسیب دیده ناشی از سیل ۴۸.۵ میلیارد تومان طرح به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: احداث ۳۶ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان انجام شده و ۶.۵ میلیارد تومان در زمینه احداث ۱۸ باب راهدارخانه ها، آشیانه ماشین آلات و انبارهای شن و نمک هزینه شده است.

دادخواه بیان کرد: ۳.۵ میلیارد تومان برای تعمیر ۶۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۸ میلیارد تومان برای ۲۹ سامانه هوشمند هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ مرکز معاینه فنی در استان اصفهان وجود داشت و در سالجاری ۲ مرکز جدید دیگر توسط بخش خصوصی با هزینه ۲۰ میلیارد تومان اضافه شده و ۳.۵ میلیارد تومان برای احداث یک دستگاه پل عابر پیاده با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب قرارداد برای استفاده تبلیغاتی هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره جایگاه اول این استان در زمینه فعال بودن ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی نیز گفت:روز گذشته بهره برداری از پنجاه و پنجمین مجتمع خدمات رفاهی استان انجام شد و مجتمع خدمات رفاهی آزاد راه هم به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: فعالیت یک شرکت حمل و نقل مسافر به‌عنوان سرشبکه در شرکت های حمل و نقل مسافر و تاسیس ۲ شرکت حمل و نقل کالای بزرگ مقیاس هوشمند هم از اقدامات بخش خصوصی در استان است.

دادخواه اظهار داشت: استان اصفهان دارای بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ، به‌عنوان چهار راه ترانزیتی کشور مطرح است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۵۴ میلیون تُن بار در استان اصفهان جابه‌جا می شود واز نظر حمل بار رتبه اول را در کشور دارد و روزانه بیش از ۱۰ هزار بارنامه در این استان صادر می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به میزان جابه‌جایی مسافر اضافه کرد: حمل و نقل بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان عمومی استان در این استان و کشور انجام می شود که از این نظر هم در رتبه سوم قرار دارد.

وی بیان کرد: روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ تردد در راه‌های اصلی مجهز به تردد شمار استان، ثبت می‌شود و این حجم تردد و بعضی تخلف های ناشی از اضافه تُناژ خسارت هایی را به راه‌ها وارد می‌کند.

دادخواه خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تا پایان سال گذشته خرابی شدید داشتند که لکه گیری و روکش آسفالت حدود ۳۰۰ کیلومتر از آنها انجام شد و همچنان در حال انعقاد قرارداد و مناقصه برای روکش آسفالت راههای استان هستیم.

وی اضافه کرد: طرح راهداری زمستانی با ۵۹۰ دستگاه ماشین آلات و ۷۵۰ نفر اپراتور و نیروهای پشتیبانی و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات راهداری زمستانی در قالب ۱۰۲ اکیپ با همکاری و همراهی دستگاه‌های امداد جاده ای پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به حجم بارش ها و تاخیرها در بازگشایی راه‌های روستایی بویژه در پشت کوه فریدونشهر ،گفت: عملیات بازگشایی گردنه کلوسه بدلیل سقوط بهمن در چند نقطه در حال انجام است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه