ساعت 3:34 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
افتتاحیه
افتتاح 2091 طرح مخابراتی در استان اصفهان

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، در آیین بهره‌برداری پروژه‌های شرکت مخابرات ایران، 2091 طرح مخابراتی در استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش نیمروزخبر، مدیر مخابرات منطقه اصفهان در این مراسم که صبح امروز -دوشنبه 18 بهمن ماه 1400- به صورت یکپارچه و با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد؛ با اشاره به طرح ها و پروژه های مخابراتی بهره برداری شده در سطح استان گفت: بحمدالله امروز با تلاش همکاران مخابراتی استان شاهد افتتاح  2091 طرح مخابراتی در سطح استان هستیم که شامل 1565 طرح در زمینه ارتباطات ثابت و 526 طرح در زمینه ارتباطات سیار می باشد و با اعتباری بالغ بر 10،897،500 میلیون ریال اجرایی شده است.

اسماعیل قربانی افزود: از مهمترین دستاوردهای بهره برداری شده می توان به 806 مورد توسعه شبکه انتقال و فیبرنوری، 526 مورد توسعه شبکه تلفن همراه در قالب راه اندازی  سایت، ۴۰۵ مورد بهینه سازی و توسعه شبکه دیتا، 164 مورد توسعه و نوسازی شبکه دسترسی و مراكز تلفنی و 190 عدد توسعه و بهینه سازی تغذيه نيروی مراکز و سایت ها اشاره کرد.

وی  تکمیل اولین پروژه تجمیع شبکه های نسل آینده تلفنی  منطقه سه کشوری با تکیه بر دانش بومی را از جمله مهم ترین پروژه های افتتاح شده دانست و عنوان کرد: این پروژه توسعه که با هدف بهینه سازی زیرساخت، صرفه جویی و مدیریت متمرکز، مبتنی بر دانش بومی و با بهره مندی از ارتقاء زیرساختهای موجود  و  بهینه سازی تکنولوژی صورت گرفته کل زیرساخت تلفنی استان لرستان و بخش های مورد نیاز از استان اصفهان  را در بر خواهد داشت.

دستاوردهای شبکه فیبر نوری

قربانی با تشریح مهمترین دستاوردهای شبکه فیبر نوری در سال جاری اظهار کرد: به همت تلاشگران عرصه ارتباطات در مخابرات استان، امروز از مرز 500 هزار تار کیلومتر فیبر نوری در سطح استان عبور کرده ایم و اجرای 71 کیلومتر فیبر خانگی جدید در 196 نقطه ، اجرای 53 کیلومتر فیبر جدید در 77 سایت همراه اول و اجرای 4 مسیر فیبر جهت پایداری شبکه از جمله جدیدترین طرح های اجرا شده در این زمینه است.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان بهره برداری از   شبکه وای فای عمومی را از دیگر طرح های جدید اجرا شده برشمرد و بیان کرد: این طرح با هدف ارتقاء دسترسی به سرویس باند پهن در 24 نقطه از نقاط عمومی، پاساژها، پایانه ها و ورزشگاه های شهر اصفهان عملیاتی شده و شامل 373 نقطه اکسس پوینت، 65 سوییچ دسترسی و 7650 متر فیبر نوری می باشد.

گفتنی است در این مراسم محمد علی احمدی معاون استاندار  و فرماندار اصفهان نیز، در سخنانی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیر ساخت های مخابراتی، بر لزوم اهتمام بیشتر به مقوله ارتباطات روستاها در دولت جدید تاکید کرد.

لازم به ذکر است، در این مراسم دکتر زارع پور مقام عالی وزارت ارتباطات، مدیران ارشد حوزه ارتباطات کشور، اعضای هیات مدیره و معاونین ستادی شرکت مخابرات، مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، دکتر پیری مدیرعامل توسعه اعتماد مبین ، فریدون حسن وند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ،حسینی کیا نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس، اسماعیلی دبیر کمیسیون صنایع،رسولی نژاد نایب رییس کمیسیون صنایع و مدیران مناطق مخابراتی حضور داشتند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه