ساعت 10:52 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
تبلور
تبلور آثار ماندگار در قالب هنر

عضو شورای شهر اصفهان گفت: نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تبلور آثار ماندگار در قالب هنر است.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز، رسول میرباقری نیز در حاشیه بازدید از نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان داشت: طرح‌های برگزیده، جالب، مفهومی و زیبایی بود که با هنر اصفهان و ایران و نیز ظرایفی که در اسلام و ادبیات و در هنر بزرگان ما وجود داشته است، درآمیخته بود.

رسول میرباقری بیان داشت: همان‌طور که رهبر عزیزمان فرموده‌اند، هر چیز که می‌خواهد ماندگار شود باید در قالب هنر درآید و این اتفاق خوب اکنون با حضور هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی رخ داده است؛ این باعث می‌شود که در شهرمان به‌نوعی هنرمندان و جوانانی که می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند را جذب کنیم تا در روند برگزاری این رویداد حضور یافته و نسبت به تولید آثار هنری شوق پیدا کنند.

عضو شورای شهر اصفهان بیان داشت: این رویداد باعث شده است که نخست از نظر اقتصادی بتوانیم 14 مجسمه هنرمندانه و فاخر را با یک قیمت بسیار مناسب برای جانمایی در مناطق مختلف شهر داشته باشیم. همچنین حضور این اساتید برجسته در شهر ما باعث می‌شود هنرمندان اصفهان نیز انگیزه بیشتری در تولید آثار خود پیدا کنند.

او افزود: در سال‌های اخیر هنرمندان مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرارگرفته‌اند و این رویداد می‌توانید انگیزه و مشوقی برای آنها باشد ضمن اینکه در فعالیت‌های خود استقامت داشته و هنری که از بزرگان در نزد ما به ودیعه گذاشته شده است را زنده نگهدارند.

میرباقری در مورد عملکرد این دوره از سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیان داشت: در این مدت اقدامات فعالانه‌ای را شاهد بوده‌ایم که از نگاه‌های جدیدی به بحث زیباسازی شهر پرداخته شده است؛ امیدوارم در آستانه نوروز نیز کارهای زیبایی در شهر مشاهده کنیم.

این عضو شورای شهر اصفهان در مورد افزایش بودجه زیباسازی شهر برای سال 1402 بیان داشت: نسبتا اکثر ردیف‌های بودجه‌ای بویژه در زمینه‌های هنری و فرهنگی به‌صورت ویژه افزایش پیداکرده است و امیدواریم در این دوره رشد ویژه‌ای را در این زمینه شاهد باشیم.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه