ساعت 8:03 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
واحد صنفی
تعطيلی 68 واحد صنفی در 6 ماهه ابتدايی سال/فروشگاه های زنجيره ای قاتل كسب وكارهای صنفی

رئيس اتحاديه فروشندگان موادغذايی اصفهان گفت: 68 واحد صنفی در 6 ماهه ابتدايی سال جاری تعطيل شده است.

محمدرضا امين الرعايايی در گفت و گو با نيمروزخبر گفت: مشکلاتي مانند اجاره بهای سرسام آور واحدهای صنفی، تورم، افزایش بی رویه و نامنظم قیمتها، كاهش نقدینگی واحدهای صنفی، رشد بسيار زياد فروشگاه هاي زنجيره اي مانند بازارهای روز کوثر، کوروش، جانبو، دیلی مارکت به فعالين اين صنف آسيب جدي زده است.

وي تصريح كرد: نبود ممنوعيت فاصله و حدود صنفي نيز باعث افزایش و تمركز واحدهاي صنفي در محلات و مناطق شهري و كاهش قابل توجه درآمد اعضاي اين صنف شده است.

رئيس اتحاديه فروشندگان موادغذايي اصفهان گفت: اين اتحاديه 2200 واحدصنفی داراي كسب را تحت پوشش دارد.

وي از رسيدگي به 700 پرونده در دست اقدام براي تكميل مراحل قانوني و صدور پروانه كسب خبر داد و گفت: اين اتحاديه 13 رسته دارد که سوپر مارکت و عمده فروشی محصولات به صورت نمایندگی وپخش وتولید فرآورده‌های لبنی از بزرگترين رسته هاي اين اتحاديه به شمار مي آيند.

امين الرعايایی با اشاره به اقدامات انجام شده براي برون رفت واحدهاي صنفي از وضعيت موجود گفت: اتحاديه با تسهيل و كمك كردن به تاسیس شرکت تعاونی به وسيله خود اعضا، اقدام به خدمات رسانی به اعضا ودر نهایت به مردم با توزیع اقلام دولتی ازقبیل روغن شکر وبرنج نموده است.

وي همچنين از تلاش هاي كادر اداري و مدير اجرايي اتحاديه جهت خدمت رساني به مردم و اعضا تقدير و تشكر و خاطرنشان كرد: در شرايط شيوع كرونا و با هماهنگی هاي انجام شده، خدمات به اعضا به صورت غيرحضوري انجام و درخواست هاي اعضا در كمترين زمان ممكن پاسخ داده شد.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه