ساعت 4:06 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
آرامکو
خیز عربستان برای افزایش ظرفیت تولید نفت

آرامکو عربستان قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را به بیش از 13 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از مجله فناوری نفت ،آرامکو عربستان پس از گزارش درآمد سه ماهه اول خود، اکنون عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به خود اختصاص داده است. رکورد درآمد خالص 39.5 میلیارد دلاری آرامکو نشان دهنده افزایش 82 درصدی این درآمدها نسبت به سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، جنگ اوکراین و روسیه یکی از دلایل مهم افزایش قیمت جهانی نفت خام در ماه مارس بوده است.

 

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت خام روسیه در سال جاری با حدود 10 میلیون بشکه در روز آغاز شد، اما در ماه آوریل با بسته شدن چاه‌ها، 700 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

 

امین ناصر، رئیس و مدیرعامل آرامکو، در بیانیه‌ای درباره نتایج فصلی اعلام کرد که شرکت نفت در تلاش است سقف تولید نفت و گاز خود را برای تامین رشد تقاضا افزایش دهد.

وی گفت: «در زمینه افزایش نوسانات در بازارهای جهانی، ما همچنان بر کمک به تامین تقاضای جهانی برای انرژی قابل اعتماد، مقرون به صرفه و به طور فزاینده ای پایدار متمرکز هستیم.

تولید ترکیبی هیدروکربن توسط آرامکو 13 میلیون BOE/D گزارش شده است. تولید نفت خام به خودی خود حدود 12 میلیون بشکه در روز است.

هدف آرامکو برای افزایش سقف ظرفیت خود به 13.3 تا 13.4 میلیون بشکه در روز تا سال 2026 یا 2027 است. این هدف پیش از این نیز توسط عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی که در یک کنفرانس انرژی سخنرانی نیز مطرح شده بود.

وی افزود که برنامه‌های آرامکو برای افزایش ظرفیت تولید تا حد زیادی از طریق توسعه‌های فراساحلی همراه با پروژه‌های میدان سبز در منطقه بی‌طرف که با کویت مشترک است، کمک خواهد شد.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه