ساعت 1:43 ق.ظ
امروز 9 اردیبهشت 1403
رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور در ۱۰ ماه امسال

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از از وزارت راه و شهرسازی، «سیدکمال هادیان‌فر» افزود: بر اساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در ۱۰ ماه نخست امسال در مجموع ۱۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۴۰.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: همچنین در این مدت ۱۰ ماه، ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۸ میلیون و ۵۶۱ هزار تن، افزایش ۸۸.۵ و ۲۵.۲ درصدی را نسبت به ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده‌است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور بیان‌داشت: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به‌ترتیب برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۲۶۱ هزار تن است که در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، به‌ترتیب رشد ۴۶ درصدی و یک درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل محقق شده‌ است.

هادیان‌فر اضافه‌کرد: دی‌ماه امسال و با تداوم رشد جهش‌گونه ترانزیت ماهانه در سال جاری، عملکرد یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۳۸ تن حاصل شده که بدین ترتیب، رشد نقطه به نقطه ۸۷ درصدی نسبت به دی سال قبل ثبت شده‌است.

وی یادآور شد: در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالاهای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۶۱۵ هزار و ۸۱۹ تن و ۸۲۳ هزار و ۳۱۹ تن، افزایش ۳۷۴ درصدی و ۴۲.۱ درصدی را نسبت به دی سال‌گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۶۷ هزار تن، رشد ۱۲.۱ درصدی داشته است.

به گفته هادیان‌فر، در دی سال جاری، به‌ترتیب افزایش ۱۹۳ درصدی و ۴۱ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین به‌ترتیب افزایش ۸۵ درصدی و ۲۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماه سال‌گذشته محقق شده‌است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: تحول ترانزیت یکی از ارکان سیاست‌های کلی و احکام برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور است و از آن‌جا که دولت مکلف به اجرای کامل و دقیق این برنامه است، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با توجه به مسوولیت‌ها و ماموریت‌های محوله در این حوزه، ایجاد انسجام حداکثری و تحول آفرین در سطح وزارتخانه و هم‌افزایی موثر فرابخشی را در دستور کار اولویت‌دار قرار داده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه