ساعت 7:52 ق.ظ
امروز 9 اردیبهشت 1403
سازمان
سازمان انرژی اتمی، سهم خود در تامین امنیت غذایی کشور را ایفا می کند

معاون سازمان انرژی اتمی کشور و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: سازمان انرژی اتمی با موضوع پرتودهی موادغذایی سهم خود در تامین امنیت غذایی کشور را ایفا می کند .

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، همایش تخصصی “پرتودهی موادغذایی” در خلال برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و ماشین آلات و تجهیزات وابسته در نمایشگاه اصفهان برگزار شد.

پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی کشور و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در این همایش گفت: مسئله ناامنی غذایی مسئله ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد و بیش از 50 درصد این نامنی در قاره آسیا در حال رخ دادن است که هرساله قربانیان زیادی دارد.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی کشور با راه اندازی پرتودهی موادغذایی سهم خود در تامین امنیت غذایی را افزایش داده و در این رابطه برنامه ریزی مدونی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: پرتودهی مواد غذایی باعث افزایش انبارمانی محصولات غذایی شده و بسیاری از آلودگی های میکروبی در محصولات را از بین می برد.

وی تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی کشور این آمادگی را دارد که محصولات کشاورزی و غذایی را با پرتودهی به افزایش طول عمر و ماندگاری محصولات و کاهش ضایعات غذایی کمک نماید. این سازمان ساخت دستگاه های پرتودهی را نیز داخلی سازی کرده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه