ساعت 8:39 ق.ظ
امروز 7 اردیبهشت 1403
هویت شهر
صیانت از هویت اصفهان با تعامل سازنده با نظام های مهندسی استان اصفهان

شهردار اصفهان صیانت از هویت شهر را در گرو تعامل سازنده با اقشار مختلف از جمله نظام های مهندسی ساختمان استان اصفهان عنوان کرد.

به گزار نیمروز خبر ، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در جلسه  هم‌اندیشی سازمان‌های نظام مهندسی استان اصفهان اظهار کرد: یکی از اهداف ما برای شهر اصفهان صیانت و نگهداری  از شخصیت و هویت شهر و پیشگیری از آسیب به آن است.

وی ادامه داد: استعدادها و ظرفیت های اصفهان هویت شهر را می سازد که و اگر  تاریخ، میراث، مردم، زبان، ادبیات و دین مردم در معرض آسیب قرار گیرد به مرور شخصیت شهر مورد آسیب قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به سرمایه‌های اصفهان به خصوص زاینده رود تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته، هر جا با مردم صحبت می‌کنیم، مسأله آب و فرونشست و آلاینده‌ها جزو دغدغه‌های آن‌هاست؛ راه جلوگیری فرونشست راه‌حلی جز جریان دائمی آب در زاینده‌رود نیست و طبیعت با ما شوخی ندارد .

شهردار اصفهان در ارتباط با آلاینده‌ها هم گفت: بخشی از آلاینده‌ها مربوط به صنایع است و در دوره بلندمدت ما باید به این سمت برویم که منابع آلاینده صنعتی را از اصفهان دور کنیم؛ اگر قبول کرده‌ایم که اصفهان دیگر ظرفیت کارخانه ندارد نباید مجوز احداث و توسعه بدهیم؛ اگر بدانیم داریم چه می‌کنیم می‌گوییم از این تاریخ به بعد دیگر به صنعتی که مشکل آلایندگی دارد مجوز نمی‌دهیم و پای آن بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در شهرداری اصفهان سعی کردیم یکی از این منابع آلایندگی را کم کنیم و در سال آینده، ۳۷ درصد بودجه را به حمل و نقل اختصاص دادیم تا آلایندگی را در یک برنامه ۵ ساله کاهش دهیم.

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه