ساعت 3:26 ب.ظ
امروز 7 اردیبهشت 1403
ضرورت تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی

تقویت اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است.

به گزارش نیمروز خبر، در شرایط کنونی ، تقویت و ارتقای اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان ، نیازمند تکمیل زنجیره ارزش و عدم خام فروشی در صنایع پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر و ارزش آفرین می باشد.

دکتر محمد کریمیان ، رییس هیات مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان در آیین بهره‌برداری از کارخانه سپید پرتو (زیرمجموعه گروه بسپار شیمی سپیدان) با حضور مهندس محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت ، با بیان این مطلب افزود: صنایع کامپاند و مستربچ در زمره صنایع پایین دستی پتروشیمی ها قرار میگیرند که با بکارگیری دانش و فرمولاسیون محصولات پلیمری را تبدیل به آمیزه های مهندسی نموده و به این ترتیب از خام فروشی مواد پلیمری جلوگیری و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار به زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی نیز قابل دستیابی است.
این فعال صنایع دانش بنیان افزود : کارخانه سپید پرتو که با تلاش متخصصان در مدت کوتاهی به بهره برداری رسید، تولید کامپاند و مستربچ با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تن درسال و اشتغال‌زایی مستقیم حدود ۲۰۰ نفر در دستور کار قرار دارد.
مدیر عامل کارخانه سپید پرتو تصریح داشت : با توجه به تحریم‌های پیش‌آمده در صنعت لوازم‌خانگی و سایر صنایع و خروج برندهای معروف خارجی از بازار ایران شرکت‌های تولیدکننده داخلی سهم بیشتری از بازار به دست آورده و درنتیجه قطعات پلیمری تولیدشده با مستربچ و کامپاند نیز در داخل تولید و رشد روزافزونی دارد و سرمایه گذاری در این حوزه زمینه متعادل شدن بهای تمام شده نهایی ، افزایش کیفیت و عدم وابستگی به واردات را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: از مزایای بهره برداری از این کارخانه تولیدی می‌توان به توسعه دانش فنی و کسب سهم بازار در تولید محصولات باکیفیت دانش بنیان ، ورود به بازارهای صادراتی منطقه، تبدیل‌شدن به قطب تأمین‌کننده مواد اولیه حوزه صنعت لوازم‌خانگی ، خودرو ، صنایع تکمیلی و ایجاد فرصت های شغلی اشاره داشت.
رئیس هیئت‌مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان گفت: دستیابی به ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزارتن در سال توسط مجموعه کارخانجات گروه بسپار شیمی سپیدان ، این گروه را زمره اصلی ترین تولید کنندگان این محصولات قرار داده و گام بعدی افزایش این میزان تولید تا سال ۱۴۰۳ به میزان سالانه ۱۵۰ هزار تن محصول می باشد.

دکتر محمد کریمیان ، مدیرعامل کارخانه سپید پرتو اظهار داشت: گروه بسپار شیمی سپیدان در سه سال اخیر با سرمایه گذاری قابل توجه در صنایع پلیمر و شیمیایی در ابعاد مختلف تولید دانش بنیان ، تحقیق و توسعه ، مراکز نوآوری و شتاب دهی تخصصی در آینده ای بسیار نزدیک به قطب تولید و ارایه راهکارهای فنی دانش بنیان این صنعت در ایران و منطقه ، تبدیل خواهد شد .

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه