ساعت 3:11 ق.ظ
امروز 9 اردیبهشت 1403
چالش
ضرورت حل چالش سود تسهیلات بانکی برای صنعت گران/ کتاب جامع صنعت استان اصفهان منتشر شد

رئیس خانه صمت ایران بر ضرورت حل چالش سود تسهیلات بانکی برای صنعت گران تاکید کرد.

 

به گزارش نیمروز خبر، عبدالوهاب سهل‌آبادی امروز _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ در نشست خبری با خبرنگاران استان اصفهان در خانه صنعت و معدن این استان اظهار کرد: جشن بزرگداشت صنعت و معدن هفدهم تیرماه با حضور کارفرمایان، کارگران و مسئولان امر در اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران واحدهای صنعتی فعال اصفهان در این مراسم دور هم جمع شده‌اند و بر خود می‌بالند که در این شرایط سخت اقتصادی، توانستند کارشان را انجام دهند و چرخ‌های اقتصاد را بچرخانند.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به چاپ کتاب جامع صنعت اصفهان گفت: بیش از پنج هزار واحد صنعتی در این کتاب به صورت کامل معرفی شده است که به‌زودی کار تدوین، تنظیم و انتشار مشابه آن انجام خواهد شد.

سهل‌آبادی در ادامه درباره فعالیت‌های کارخانه‌های آجرپزی اصفهان، اظهار کرد: ۱۲۰ کارگاه و کارخانه آجرپزی در شعاع ۳۰ کیلومتری اصفهان است که همه از گاز استفاده می‌کند.

وی سپس با اشاره به موضوع اختصاص منطقه صنعتی در شرق و جنوب اصفهان گفت: در زمان دولت سابق به این دلیل که قصد صدور مجوز منطقه صنعتی به اصفهان نداشتند با معاون اول دولت جلسه‌ای در این رابطه داشتیم، اما در این دولت استاندار افرادی را به عنوان شورای سیاست‌گذاری مناطق آزاد و بندر خشک انتخاب کرد.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: کارها در این شورا به خوبی در حال انجام است و امروز پس از ۱۲ سال مکاتبه، موضوع منطقه شرق اصفهان به عنوان یکی از مناطقی که باید احداث شود به تهران ارسال شد. زمین، آب، برق، دیگر تأسیسات و مجوزه‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی این منطقه اخذ یا حل و فصل شده است.

وی چالش اصلی تولیدکنندگان و صنعتگران را نوسانات نرخ ارز و نرخ سود بالای تسهیلات بانکی دانست و افزود: بانک در ظاهر تسهیلات را ۱۸ درصد اعطا می‌کند اما در عمل تا حدود ۲۷ درصد سود از صنعتگر می‌گیرد که دولت باید به صورت جدی به این موضوع ورود و مشکل را حل کند.

سهل‌آبادی با اشاره به انعقاد قرارداد بین خانه صنعت و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: طبق این قرارداد افراد باید در کلاس‌ها شرکت کنند و همزمان در کارخانه‌های و واحدهای صنعتی در کنار استادکاران حضور پیدا کنند تا علاوه بر گرفتن مجوز رسمی از فنی و حرفه‌ای، با فضای کار صنعتی هم آشنا شوند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه