ساعت 4:57 ق.ظ
امروز 7 اردیبهشت 1403
قاچاق بلای جان صنعت نساجی کشور/اصفهان قلب تپنده صنعت نساجی ایران

مدیرعامل شرکت ایران نوبافت بزرگترین مشکل پیش روی تولیدکنندگان صنعت نساجی کشور را قاچاق کالای نساجی به کشور عنوان کرد.

حبیب الله شاه کرمی در گفت وگو اختصاصی با نیمروز خبر اظهار کرد: صنعت نساجی استان نسبت به سال های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه 40 درصد از کل صنایع نساجی ایران در اصفهان مستقراست، اضافه کرد:بیش از90 درصد از فرش ماشینی کشور ، 60 درصد از پارچه های چاپ شده،60 درصد از نخ های ریسندگی و 90درصد از باند و گاز مصرفی کشور در استان اصفهان تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ایران نوبافت خاطرنشان کرد: خوشبختانه صنعت نساجی استان اصفهان در سال گذشته رشد خوبی را تجربه کرد اما امسال به دلیل تشدید برخی از مشکلات رشد صنعت نساجی به نسبت سال گذشته اندکی کاهش داشته است.

قاچاق

وی مشکل اصلی کشور را قاچاق کالای نساجی به کشور عنوان کرد و گفت: بزرگترین مانع توسعه و رشد صنعت نساجی کشورمشکل قاچاق است ما قاچاق کالا رو به انواع و اقسام داریم بر اساس آمارها در حال حاضر بالای 2.5 میلیارد دلارکالای نساجی به کشور قاچاق می شود که بیشترین ضرر را به بخش تولید کشور وارد کرده است.

شاه کرمی در رابطه با شرکت ایران نوبافت به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ کشور گفت: شرکت ایران نوبافت با سابقه ای 35 ساله و با ایجاد و ساخت تولید الیاف پلی استر، ریسندگی، بافندگی و چاپ رنگرزی سهم به سزایی در بخش تولید دارد وکیفیت محصولات تولید شده به مراتب بهتر بوده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه