ساعت 10:50 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
مدرسه
مدرسه زمستانی مشترک ایران و مالزی در اصفهان آغاز به‌کار کرد

نخستین مدرسه زمستانی مشترک ایران و مالزی روز سه‌شنبه در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از ایرنا، معاون دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان روز اظهار کرد: ۲۷ نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف مالزی به مدت ۲ هفته در این رویداد علمی و فرهنگی حضور دارند.

محمد امیریوسفی افزود: هفته نخست این مدرسه در دانشگاه اصفهان و هفته دوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این کلانشهر برپا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه مشترک ایران و مالزی، پیرو سفر هیات بلندپایه مالزیایی از اصفهان و عقد تفاهمنامه‌های همکاری با تعدادی از دانشگاه‌های مهم و برتر ۲ کشور در سالجاری دایر شده است.

امیریوسفی اضافه کرد: طبق توافق ۲ طرف مقرر است گروهی از دانشجویان و استادان ایرانی نیز سال آینده در مدرسه مشترک در مالزی شرکت کنند.

وی، مهمترین اهداف برگزاری این رویداد علمی و فرهنگی را توسعه دیپلماسی علمی، افزایش ارتباطات و هم‌افزایی علمی ۲ کشور برای حل مشکلات جامعه و صنعت و جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد.

معاون دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: برنامه‌هایی مانند سخنرانی علمی در زمینه‌های مختلف از جمله علوم سیاسی و حقوق، معرفی شهر اصفهان، گردشگری فرهنگی، صنعتی و فناوری و بازدید از ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی در این مدرسه مشترک اجرا می‌شود.

وزیر آموزش عالی مالزی با هیاتی از رییسان تعدادی از دانشگاه‌های این کشور مهر امسال به اصفهان سفر کرد و اسناد همکاری بین مراکز آموزش عالی مالزی با دانشگاه‌های اصفهان و آزاد اصفهان منعقد شد.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی و یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

حدود یکهزار و ۶۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه