ساعت 3:19 ب.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
معامله گران
معامله گران دلار فریب خوردند؟

ایران در آخرین اقدام برای پس گرفتن منابع بلوکه شده خود در کره جنوبی دست به شکایت زده است.این خبر باعث شده عده ای از معامله گران غافلگیر شوند.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از اقتصاد نیوز، در خرداد ماه  امسال پس از سفر سلطان عمان به تهران، خبر آزادسازی ۲۴ میلیارد دلاری منابع ایران داغ شد.

از سوی دیگر  گمانه زنی ها در خصوص احتمال از سرگیری مجدد مذاکرات و تبادل زندانیان در بین معامله گران دست به دست شد و همین امر باعث شد اسکناس آمریکایی در سراشیبی قرار بگیرد.حال که بیش از 50 روز از سفر سلطان هیثم به تهران می گذارد نه از مذاکرات خبری است نه از آزادسازی ارزهای بلوکه شده.

طبق خبر های منتشر شده عراق به جای پول گاز روزی صد هزار بشکه نفت به ایران می‌دهد و ایران در آخرین اقدام برای پس گرفتن منابع بلوکه شده خود در کره جنوبی دست به شکایت زده است.این خبر باعث شده عده ای از معامله گران که در انتظار آزادسازی ارزهای بلوکه شده و… بودند احساس کنند که فریب خورده اند.

روز گذشته و دیشب قیمت دلار در حدود 49 هزار و 150 تومان به فروش رسید. برخی از تحلیلگران ارزی می گویند  با توجه به اینکه  قیمت دلار  بالای 48 هزار و 600 تومان تثبیت داده این احتمال وجود دارد که دوباره به کانال 49 هزار تومان سرک بکشد.عده ای هم باور دارند که دلار فعلا بین مرز 48 و 49 هزار تومان بازی خواهد کرد.

دسته ای هم می گویند در صورتی که در مقاومت 49 هزار و 200 تومان تثبیت دهد در ادامه ممکن است به سمت 49 هزار و 600 تومان گام بردارد.اگر  قیمت دلار  در روزهای آتی در سطحی بالاتر از این گپ تثبیت دهد، می‌توانیم شاهد ورود نرخ به دامنه 50 هزار تومان باشیم.

در مجموع معامله‌گران می‌گویند تکلیف قیمت دلار پس از بازگشایی بازار طلای تهران و بازگشایی بازار جهانی در روز دوشنبه روشن خواهد شد

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه