ساعت 3:33 ب.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
دلار
پیش بینی قیمت دلار ۲۸ خرداد

در نخستین روز از هفته جاری قیمت دلار با دو سیگنال متفاوت در روند افزایش و کاهشی قرار گرفت. معامله‌گران این بازار سیل اخبار ورودی به بازارهای مالی را نشانه خوبی نمی‌دانند. آنها معتقدند دست سیاستگذار خالی است و با شایعه‌سازی ناچار به مهار قیمت دلار شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز و به نقل از تجارت‌نیوز قیمت دلار در نخستین روز هفته جاری با سیگنال مهمی در روند نزولی قرار گرفت. این اسکناس که صبح روز جاری با کریدور ۵۰ هزار تومانی تنها ۱۰۰ تومان فاصله داشت؛ متاثر از تکذیب توافق موقت ایران و آمریکا رشد کرد. دلار در آخرین معامله امروز با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

در روزهای گذشته و زمانی که بازارهای داخلی ایران در تعطیلات پایان هفته بود، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحرکی در زمینه نگرانی‌های مشترک آمریکا و ایران وجود دارد، گفت: «ما می‌خواهیم اول، ایران گام‌هایی برای کاهش تنش بردارد. که البته این اقدامات شامل محدود کردن (مهار) برنامه هسته‌ای این کشور می‌شود. دوم اینکه از ایران می‌خواهیم که آنچه اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه می‌خواند را متوقف کند.»

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: «هنوز هیچ توافقی وجود ندارد و گزارش‌ها در خصوص توافق موقت درست نیست.»

با این سیگنال قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک شد اما در میانه معاملات روز جاری، سیگنال سفر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان باعث شد روند افزایشی بازار ارز کمی تعدیل شود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه