ساعت 4:06 ق.ظ
امروز 8 اردیبهشت 1403
تردد
کاهش 21 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی کشور

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از ایسنا، بررسی آمارهای تردد پس از دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت تردد بین استانی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۲ خردادماه) تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه (۱۷ خردادماه) ممنوعیت تردد بین استانی، حاکی از کاهش تردد در محورهای مواصلاتی کشور است.

با وجود اعمال این ممنوعیت به نظر می‌رسد که چندان توجهی به آن از سوی مردم و حتی متولیان کنترل ورودی و خروجی شهرهای مختلف نشده است، چرا که علی‌رغم کاهش تردد بین استانی در روزهای مذکور نسبت به سال‌های گذشته این وضعیت افزایش نسبتا قابل توجهی در مقایسه با ممنوعیت‌های اعمال شده در ماه گذشته دارد.

براساس تازه‌ترین گزارش معاونت برنامه ریزی مرکز مدیریت راه‌ها درباره تحلیل وضعیت تردد در تعطیلات نیمه خردادماه، متوسط تردد روزانه بین استانی از ۱۱ خردادماه تا ۱۶ خردادماه یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۲ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۱ درصد و در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است همچنین این میزان تردد نسبت به متوسط تردد بین‌ استانی قبل از اعمال ممنوعیت در خردادماه ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تردد

در این بازه زمانی براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان بالغ بر شش میلیون و ۶۲۷ هزار خودروی شخصی در محورهای برون شهری تردد کرده‌اند که عمدتا مبدا پلاک‌های آنها به استان‌های تهران و البرز، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و مازندران و غیره اختصاص دارد.

با وجود این‌که این میزان تردد نسبت به بازه‌های زمانی مقایسه شده در این آمار کاهش محسوسی را نشان می‌دهد اما نگاهی به آمار تردد در ممنوعیت‌های اخیر سال جاری نشان می‌دهد در این تعطیلات توجه چندانی به ممنوعیت‌های کرونایی صورت نگرفت چرا که به عنوان مثال در آخرین ممنوعیت تردد اعلام شده در بازه زمانی ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه به طور متوسط یک میلیون و ۲۶۳ هزار خودرو در محورهای برون شهری تردد کرده بودند و حدود چهار میلیون و ۸۵ هزار خودروی شخصی در محورهای برون شهری روئت شده بودند. این مساله نشان می‌دهد که مردم در تعطیلات هفته گذشته بیشتر از تعطیلات عید فطر و تعطیلات نوروزی به مسافرت رفته‌اند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه