ساعت 10:12 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
واحد صنعتی
۲ هزار واحد صنعتی غیر فعال احیا می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار آسیب‌شناسی و ارزیابی ۱۳ هزار واحد غیر فعال، احیاء ۲ هزار واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده‌اند نیز در دستور کار بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این برنامه عملیاتی را راهبری خواهد کرد.

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایرنا ، «مهدی صادقی نیارکی» با تبیین محورهای سه گانه در خصوص رویکرد پشتیبانی و رفع موانع تولید بیان کرد: تسهیل فرآیند تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع اعم از تجهیزات، ماشین آلات، اجزا و قطعات و برنامه ریزی برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از اولویت های وزارت صمت برای صیانت از بخش مولد کشور، توسعه اشتغال زایی و سرمایه گذاری صنعتی است و تحقق این موضوع، حضور فعال همه دستگاه ها ونهادهای مرتبط را می طلبد تا با حفظ روند افزایشی تولید، رشد صنعتی در سال جاری تداوم یابد.

وی تدوین نقشه راه برای صنایع راهبردی را از دیگر سیاست های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: ۳۶ پروژه تحولی در بخش صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است که حمایت از صنایع راهبردی نظیر صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک، شیمیایی، دارویی وتجهیزات پزشکی از جمله زیر پروژه های این برنامه تحولی است.

صادقی نیارکی تدوین برنامه عملیاتی توسعه سه صنعت راهبردی را هماهنگ با پنج پروژه تحولی فوق برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته تدوین سه برنامه عملیاتی برای صنایع لوازم خانگی، غذایی وفلزات گرانبها در دستور کار قرار گرفت و امسال با حضور تشکل ها وصنایع پیشران به تایید نهایی رسید.

وی افزود: علاوه بر سه برنامه فوق، بسته سیاستی –حمایتی برای توسعه صنعت ماشین سازی وتجهیزات به عنوان صنایع مادر تخصصی با حضور تشکل های تخصصی نهایی شده است که برای وزیر ارسال خواهد شد.

معاون امورصنایع وزارت صمت حفظ روند افزایشی تولید بنگاه های صنعتی و رفع مشکلات وچالش های پیش روی صنعتگران را از دیگر محورهای راهبردی برای صیانت از بخش تولیدی کشور برشمرد و از برنامه ریزی وزارت صمت برای احیاء واحدهای تعطیل وغیرفعال خبرداد.

صادقی نیارکی آسیب شناسی و ارزیابی وضعیت ۱۳ هزارواحد صنعتی غیر فعال را یکی از مهمترین برنامه های وزارت صمت برشمرد و تصریح کرد: ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند که حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت خاطر نشان کرد: در یک بازه زمانی کوتاه، وضعیت واحدهای غیر فعال به تفکیک هر استان با اولویت میزان سرمایه گذاری، اشتغال، ظرفیت تولید و… بررسی ودلایل توقف فعالیت این بنگاه های اقتصادی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران احصاء و سپس نسبت به واکاوی و رفع چالش ها و موانع پیش روی این واحدها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیاء ۲هزار واحد صنعتی غیر فعال تصریح کرد: در کنار آسیب شناسی و ارزیابی ۱۳ هزار واحد غیر فعال، احیاء ۲ هزار واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده اند نیز در دستور کار بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با همکاری بازوهای اجرایی که در سراسر کشور مشغول به کار هستند، این برنامه عملیاتی را راهبری خواهد کرد.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه